Bartek |
Wysłany: Pon 16:21, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
Spis który podałeś nie ma sideboardu (chyba, że coś przeoczyłem).
Z tych pojedynczych kart - wszystkie są dobre, i powinno się nimi grać w zależności od tego co mają inni. Zawsze ich nadmiar możesz dodać do sideboardu.
Wg mnie najbardziej uniwersalny jest Mutagenic Growth, bo osłania potwora jak nie masz wolnej many (przed takim lightning boltem), jednak dispele powinieneś mieć w sideboardzie tak, czy siak. Apostle - daje protekcje - nieblokowalność.
Przeszukaj też tutejsze spisy (na dole po prawej):
http://www.wizards.com/Magic/Digital/MagicOnline.aspx?x=mtg/digital/magiconline/whatshappening
Są w miarę na bieżąco uaktualniane. Na pewno znajdziesz talie podobne do tej Twojej, to może znajdziesz jakąś podpowiedź. |
|
Bartek |
Wysłany: Śro 18:50, 03 Lip 2013 Temat postu: |
|
1. Pierwsza jest bardzo monotonna. Wszystkie palenia celujesz w przeciwnika aż umrze. Każda gra identyczna: Land, za 3' Land, za 3, za 3' Land, za 3, za 3, za 3, za 3, za 3... Aż do pożygu. Oprócz tego Chain Lightning jest drogie.
2. Druga jest b. skuteczna, jednak czasami możesz mieć wrażenie, że nie masz co zrobić, bo w końcu tylko stwory i dopałki. Talia jest stabilna, bo wystarczy kilka landów, kilka stworów i możesz grać. Nie trzeba zatem często muliganować. Tych najdroższych kart: Quirion Ranger i Nettle Sentinel raczej nie ma jak zastąpić, bo dają dużego kopa. Oczywiście można grać bez, ale to już nie to samo (Ranger pozwala grać na jednym landzie, pozwala na landfall dla Groundswell, pomaga odtapować Sentinela, pozwala atakować i bronić się jednym, wypasionym stworem)
3. Trzecia to takie trochę kombo. Zagrywasz stwora, czar, czar, czar, koniec. Niby proste, ale każda gra będzie wymagająca, bo musisz kombinować, żeby się nie nadziać na jakiegoś Doom Blade itp. Grając nią można się sporo nauczyć, a to ważne. Oprócz tego - czasami możesz narzekać na brak odpowiedniego koloru many, lub brak stwora, a zarówno jedno i drugie jest potrzebne. Snapy można zastąpić kartą: Vapor Snag. Co prawda Snap ułatwia zrobić wszystko w jednej turze, ale Vapor Snag też daje radę.
Jeśli chodzi o efektywność: 2>3>1
Stabilność: 1>2>3
Radocha z gry: 3>2>1
Możliwości rozwoju umysłowego gracza: 3>2>1
W ogóle 1. zdecydowanie odradzam, bo tak na prawdę grasz sam ze sobą, nie interesuje Cię co zagra przeciwnik, bo się ścigasz strzelaniami.
2. i 3. - obie są spoko, ale 3. jest tańsza, daje większe pole do popisu i nie musisz okrajać jej o najważniejsze karty.
Jakby co, to mam jakieś karty do tych talii - odezwij się, to może poszukam i pohandlujemy
PS. W tych linkach ceny są z Magic Online - internetowej wersji mtg żyjącej swoimi prawami i swoimi cenami. Ceny kart porównaj sobie ze stronką: www.abugames.com. Zamawiałem tam kilka razy, nigdy nie było problemu, a commony mają tanie. Karty idą ~2 tyg. Jakbyś miał problemy ze złożeniem ewentualnego zamówienia, to daj znać i Ci podpowiem. |
|